Hakkımda

Fotoğrafım
hep tıkanmışımdır bu giriş taksiminden.. ne yazılır girişte.. kendimimi anlatayım bilemedim .. O yuzden hemen basliyorum aklimdan gecenleri aktarmaya iste giris taksimi :) neden buradayim , neden blog sayfasi actim .. söze dökemediklerimi buradan paylaşmak istedim.. duyulsun diye.. yüreğim yangın yeri olduğunda , kelebekler uçuştuğunda paylaşarak çoğalsın, herkes okusun istedim..belki ayni duygu ve dusunceleri paylasanlar vardir dedim .. Ve beynimin koşuşturmasını biraz olsun burada azaltmak istedim :) sayfamda gezerken umarim keyifli ve guzel bir vakit gecirirsiniz .. Sevgilerimle :)

HOŞGELDİNİZ DÜNYAMA , KALBİME :)

29 Mayıs 2016 Pazar

Bir Cumartesi Günlüğü...

heyhat!!... Ocak ayından beri yazı yazmıyormuşum.. şaka gibi :) bayağ bir ara vermişiz. O zaman güzel bir paylaşımla yeniden aranıza döneyim..

4 aylık süre zarfında neler yaptığımı anlatamayacağım çünkü hatırlamıyorum.. büyük ihtimal işler yoğundur, şehir dışı eğitimler ve seminerler ya da gezilerim vardır. ve bu süre içerisinde aklımı toparlayıp yazı yazamamışımdır.

her şeyi geride bırakıp başlıyorum temiz bir sayfada yazı yazmaya.. mayıs ayının son cumartesi gününü bitirmek üzereyiz.. kiminizin güzel kiminizin kötü geçti..eh idare eder diyenleriniz de vardır ..

benim ki ise ; yine her zaman ki gibi yoğun ve bir o kadar da güzel.. genelde hafta sonları şehir dışında olduğum için , evde olduğum zamanları en verimli şekilde geçirmeye çalışıyorum .. tabi yetişemediklerimde oluyor . onlarda nazarlık olsun :)

bugün hayatım boyunca hep istediğim ancak bir türlü kısmet olmayan bir isteğimi gerçekleştirdim.. çok şükür ! Hamama gittim :) belki çoğunuz sıkça gidiyorsunuzdur. belki gitmeyenleriniz de vardır.. gitmeyenlere şiddetle tavsiye ediyorum.. biz artık düzenli olarak ayda ya da 1,5 ayda bi gitmeyi düşünüyoruz..

öncelikle hamamın ne olduğundan, tarihinin nereye kadar gittiğiden kısacık bahsetmek istiyorum.. o nedenle vikipedi yadan yardım istedim :)

 "Hamam (Arapça حمّامhammâm), özel bir düzenle ısıtılan sıcak ve soğuk suyu bulunan, yıkanma amacıyla kullanılan yapı."

olarak geçiyor ve antik yunanlılara kadar uzanıyormuş.. tabi bir de osmanlı tarafı var onuda yazmak lazım.. ancak çok uzun olduğu için ve bilgi eksikliği olmaması adına http://turkeyspa.ws/spa-termal-focus/item/250-osmanlida-hamam-kulturu.html linke tıklayarak ayrıntılı olarak öğrenebilirsiniz ..

biz
 karacabey hamamına gittik..ankarada hamamönünde .. eski haline hiç gitmemiştim.. ancak düzenlemeden sonra ankaradan ayrı bir yer olarak görüyorum hamamönünü.. işte bir cumartesi sabahı erkenden gittik hamama.. içeri girdiğimde önce uzun süre kalamam sanırım diyorudum.. buhar fazla gelmişti. ancak sonrasında çıkası gelmiyor insanın.. temizlik gibisi yok.. iki günde bir banyo yapan ve her seferinde kese yapan biri olarak ; hamamın çok farklı!! pamuk gibi oluyorsun pembiş pembiş..hücreler açılıyor.. toksinler gidiyor..kahve çok içmeye başlamıştım.. bu gidişle yeniden çıkartabilirim hayatımdan.. vakti gelince olur nasılsa ..

hamamın ritüellerinden biride soda buz gibi.. kese masaj derken 1 saate yakın hamam sefası sürdükten sonra ,çıkışta sodamızı da içip ritüeli gerçekleştirdik.. ohhh sefamız olsun... yarasın.. birde elmamız vardı kütür kütür onu da yedik.. ve bir daha ki hamam sefasında görüşmek üzere dedikten sonra ayrıldık..

bu arada hamamda akan sular şebeke suyuymuş.. hani şarıl şarıl akan o mis gibi su.. yani diyeceğim o ki; hamam dahi olsa suyu yeterince kullanalım. oradayken içim acıdı boşa akan sulara.. elimden geldiğince kullanmadığım sürece kapatmaya çalıştım.. hani bilginiz olsun..

eveeet hamam sefasından sonra eve gelindi ve tipik ev işleri yapıldıktan sonra uyundu dinlendi ve FRİDA ya gidildi.. Ankara Devlet Opera ve Balesine..  ilk kez orta okuldu operaya gitmiştim "TOSKA"ydı oyunun adı.. hiç bişey anlamamıştım.. sadece bağırış çağırış :) yani pek güzel anılarım yoktu taa ki düne kadar.

Evet Frida ...dans dans dans... muhteşem eğlenceli gidilesi görülesi bir gösteriydi.. bir daha olur mu hiç bir fikrim yok.. takipte kalın..

Firidayı bilmeyenler için onu acıların insanı olarak betimleyebilirim.. acılarından mutluluk duyan onlarla yaşamayı öğrenmiş bir insan Frida KAHLO ölümle dans eden frida... aşk ve acı... saygılarımla..






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder