Hakkımda

Fotoğrafım
hep tıkanmışımdır bu giriş taksiminden.. ne yazılır girişte.. kendimimi anlatayım bilemedim .. O yuzden hemen basliyorum aklimdan gecenleri aktarmaya iste giris taksimi :) neden buradayim , neden blog sayfasi actim .. söze dökemediklerimi buradan paylaşmak istedim.. duyulsun diye.. yüreğim yangın yeri olduğunda , kelebekler uçuştuğunda paylaşarak çoğalsın, herkes okusun istedim..belki ayni duygu ve dusunceleri paylasanlar vardir dedim .. Ve beynimin koşuşturmasını biraz olsun burada azaltmak istedim :) sayfamda gezerken umarim keyifli ve guzel bir vakit gecirirsiniz .. Sevgilerimle :)

HOŞGELDİNİZ DÜNYAMA , KALBİME :)

30 Eylül 2013 Pazartesi

hazır gıdalar ve baş ağrısı...

merhaba sevgili arkadaşlar , takip edenler etmeyenler :) bugünkü paylaşım konum, hazır gıdalar ve baş ağrısı arasındaki ilişki..

nasıl yani diyebilirsiniz, hatta ne alaka da diyebilirsiniz.. belki hiç farkında bile değilsiniz.. ya da bu durumda olan sadece ben varım.. öyle de olsa paylaşmak istedim.. belki bir gün sizde farkedersiniz..

öncelikle yemek yeme alışkanlığımı ( beslenme alışkanlığımı) bir süredir değiştirdiğimi belirtmek istiyorum.. herşey yogayla başladı..yapmayı ve öğrenmeyi çok istediğim yogaya www.avidyayoga.com da başladım.. çok sevdiğim ve severek gittiğim bir yerdir.. ve temel eğitimi aldıktan sonra 21 gün sürecek detoks programına girdik.. hayvansal gıdalar yok denecek kadar az.. şeker yok, hamur yok( pilav, makarna) ve hazır gıdalar yok.. tabi sakatatlarda yok.. sucuk, salam vb.. benim için kolaydı ... dondurma dışında :) çünkü en sevdiğim yiyecek dondurmada yasaktı.. onun yerine meyveli yoğurdu( kendimiz yapıyorduk) buzluğa koyup dondurup yedim.. çakma dondurma:) pek keyifli değildi..tabi bu detoks sırasında araştırma yaptım ve gördüm ki çoğu kişi raw şeklinde besleniyor.. www.gulkaynak.com ın sitesine girdiğimde çok güzel tarifler öğrendim.. sebze suları içtim.. gerçekten dinç tutuyor.. tavsiye ederim..

fazla uzatmayayım.. bu şekilde 21 günü tamamladım.. ve sonunda kendimi çok rahat , sakin ve huzurlu hissettim.. peki eskiden yediğim ve çok sevdiğim dondurmayla aram nasıldı, peki deli olduğum dönerle, köfteyle.. şaka gibi ama midem almıyor artık.. yediğim zaman rahatsız oluyorum.. hele dondurmanın tadını bir süre hiç alamadım.. gereksiz bir şey yiyormuşum gibi geldi.. hala da öyle geliyor.. zevkle yiyemiyorum..

ve anladım ki; bu tarz besinlerin vücudumuza pek bir faydası yok..bu arada kan değerlerimi detoks sonrası kontrol ettim.. çünkü herkes "kansızsın , kanın düşecek bırak şu detoksu" diyordu.. ve sonuç kan değerlerim gayet normal hatta çok daha iyi..ve hala salata ağırlıklı besleniyorum.. çiğ kabak yiyorum (çiğ kabak mı !! diyip yüzünüzü buruşturmayın .. çok güzel ve doyurucu bir besin )

bu hafta sonu 2 gün boyunca seminerdeydim .. eh böyle olunca karnınız tokda olsa orada bir şeyler yiyorsunuz ortama uymak için.. bende öyle yaptım.. ilk gün akşama doğru başım ağrıdı eve gidince mecbur ilaç aldım..2. günde aynı şey oldu ve birden aklımda şimşekler çatı.. yediklerimden ağrıyor başım.. hazır gıdalardan..çünkü normalde artık bu tip( bisküvi, simiti kurabiye vb şeyleri mümkün olduğunca yememeyi, yesemde ev yapımı yemeye çalışıyorum) gıdalar ağır geldi.. alışkın değil o kadar sebze ve sebze suyu içtikten sonra:)
tabi 12.Bilgi kitabında da bu düşüncemi destekleten bir bölüm okumuştum.. hazır gıdalın kan şekerini bir anda yükseltim sonrasında daha çok yemeye sevk ettiği ve baş ağrısı yaptığı yazıyordu.. okuduğumda ilk tepkim ; gözlerim açıldı " rüyamı görüyorum, doğru mu okuyorum .. demek ki doğru yapıyorum" şekilnde tepki vermiştim...

ister inanın ister inanmayın. doğaya, doğala dönüş başladı.. artık vücudumuz isyan ediyor.. doğala dön diyor, hafif gıdalarla beslen yoruldum diyor..

ve bu dönüşü yaptıktan sonra ister istemez hızlı bir alışma devresine girdikten sonra , başka birşey yiyemiyorsunuz.. yediğiniz zaman, rahatsızlık duyuyorsunuz..

bu tarz beslenmenin tek sıkıntılı yanı.. dışarıda arkadaşlarınızla buluştuğunuz da ne yiyeceğinizi bilememek.. et ağır gelir, tatlı asit.. eh geriye salata kalıyor :) ve su ya da soda limon ..

sağlıcakla kalın ... sevgi dolu günler dilerim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder